Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Crononova.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Crononova.dk.

 

Kontrakten

Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til jan@crononova.dk Den indgåede kontrakt vil være udformet på dansk.

 

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Crononova.dk.

I nogle tilfælde vil Crononova.dk have udarbejdet vejledninger og videomateriale, som yderligere beskriver eller demonstrerer brugen af produktet. I så fald vil disse være at finde på crononova.dk eller andre kanaler, som Crononova.dk henviser til.

 

Leveringstidspunkt og transport

Levering af produkter anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Postnord. Leveringstiden er oplyst på ordrebekræftelsen, men er typisk 2-4 dage. Der kan for visse varer og varer i restordre være længere leveringstid. I disse tilfælde vil den relevante leveringstid fremgå af produktsiden og kurven. 

 

Fragt & leveringsomkostninger

Alle bestillinger medfører et tillæg til levering af ordren. Denne omkostning vil fremgå af kurven og altid være indregnet i kurvens total.

 

Kundeservice

Hos Crononova.dk er kundeservice en meget vigtig del af handelsprocessen. Har du spørgsmål før eller efter en handel, er vi klar til, at hjælpe dig via e-mail. E-mails bevares typisk indenfor 24 timer efter din henvendelse.

 

Reklamation

Der er som standard 2 års reklamationsret på varer leveret fra Crononova.dk. Eventuelle fejl eller mangler ved levering af varer, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået, som følge af din fejlagtige brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Hvis der er fejl på din vare, skal den sendes til Crononova.dk, som vil afholde dine forsendelsesomkostninger. Dog skal du kontakte Crononova.dk inden returnering af varen, da returneringspolitikken kan være forskellig afhængig af varen.

 

Bestilling

Når du bestiller på Crononova.dk, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endeligt indgået før du modtager en faktura fra os.

Alle priser på Crononova.dk er inkl. moms.

 

Betaling

Der betales med betalingskort, hvor du altid er sikret mod misbrug. Du kan anvende flg. betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, MasterCard og Maestro. Du kan ligeledes anvende MobilePay til at betale.

Crononova anvender NETS som indløser og DanDomain som betalingsformidler. NETS og DanDomain er sikkerhedsgodkendt til at håndtere onlinebetalinger og opbevare dine kortoplysninger. Al kommunikation af kortoplysninger sker udenfor crononova.dk, dvs. mellem DanDomain og NETS. Det foregår krypteret og dine kortoplysninger kan derfor ikke aflures. Crononova får ikke på noget tidspunkt kendskab til dine kortoplysninger.

 

Returret

Crononova.dk yder 14 dages returret på varen fra den dag du modtager den. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske såfremt varen returneres i samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder købet, tilbagebetales købesummen for varen til dig ved en tilbageførsel til det betalingskort du brugte ved køb. Er dette ikke muligt, da ved en overførsel til din bank.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Crononova
Trelle Ager 35
6580 Vamdrup

Sender du med Postnord eller GLS er det fint at sende til nærmeste posthus. Dette accepteres ikke for andre transportører (f.eks. DAO). Anvender du andre transportører skal varen sendes helt frem til ovenstående adresse.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen til at sende varen tilbage. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med eller er ødelagt. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Ved fortrydelse er det ikke nok, at lade pakken gå retur ved at undlade afhentning på posthuset. Returneres en pakke som følge af manglende afhentning, refunderes ordrens beløb, dog modregnet max kr. 65,- til dækning af omkostninger for returnering til Crononova.

 

E-markedsføring

Der udsendes e-mail-reklamer, som oplyst i aftalen, hvis du har bedt om dette. Din e-mail er givet til Crononova.dk og du vil derfor kun modtage e-mails fra os og vores samarbejdspartnere. Vores samarbejdspartnere sender alene mails for at vi kan opfylde vores serviceforpligtigelser overfor dig.

 

Juridisk navn

Crononova.dk
Soft-IT v/Jan Hansen
Trelle Ager 35
6580 Vamdrup

CVR-nr.: 27083900

 

Disse betingelser er senest opdateret d. 31/10-2019