Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Crononova.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Crononova.dk.

 

Kontrakten

Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til support@crononova.dk Den indgåede kontrakt vil være udformet på dansk.

 

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Crononova.dk.

I nogle tilfælde vil Crononova.dk have udarbejdet vejledninger og videomateriale, som yderligere beskriver eller demonstrerer brugen af produktet. I så fald vil disse være at finde på www.crononova.dk eller andre kanaler, som Crononova.dk henviser til.

 

Leveringstidspunkt og transport

Levering af produkter anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Post Danmark. Leveringstiden er oplyst på ordrebekræftelsen.

 

Fragt & leveringsomkostninger

Alle bestillinger medfører et tillæg til levering af ordren. Denne omkostning vil fremgå af kurven og altid være indregnet i kurvens total.

 

Kundeservice

Hos Crononova.dk er kundeservice en meget vigtig del af handelsprocessen. Har du spørgsmål før eller efter en handel, er vi klar til, at hjælpe dig telefonisk eller via e-mail. E-mails bevares typisk indenfor få timer efter din henvendelse.

 

Reklamation

Der er som standard 2 års reklamationsret på varer leveret fra Crononova.dk. Eventuelle fejl eller mangler ved levering af varer, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået, som følge af din fejlagtige brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Hvis der er fejl på din vare, skal den sendes til Crononova.dk, som vil afholde dine forsendelsesomkostninger. Dog skal du kontakte Crononova.dk inden returnering af varen, da returneringspolitikken kan være forskellig afhængig af varen.

 

Bestilling

Når du bestiller på Crononova.dk, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endeligt indgået før du modtager en faktura fra os.

Alle priser på Crononova.dk er inkl. moms.

 

Betaling

Der betales med betalingskort, hvor du altid er sikret mod misbrug. Du kan anvende flg. betalingskort: Visa/Dankort, Visa, MasterCard, American Express.

 

Returret

Crononova.dk yder 14 dages returret på varerne fra den dag du modtager varen. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske såfremt varen returneres i samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Hvis du fortryder købet, tilbagebetales købesummen for varerne til dig ved en overførsel til din bank eller tilbageførsel på dit betalingskort. Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til Crononova.dk.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Ved fortrydelse er det ikke nok, at lade pakken gå retur ved at undlade afhentning på posthuset. Returneres en pakke som følge af manglende afhentning, refunderes ordrens beløb, dog modregnet kr. 39,- til dækning af omkostninger for returnering til Crononova.

 

E-markedsføring

Der udsendes e-mail-reklamer, som oplyst i aftalen, hvis du har bedt om dette. Din e-mail er givet til Crononova.dk og du vil derfor kun modtage e-mails fra os og vores samarbejdspartnere. Vores samarbejdspartnere sender alene mails for at vi kan opfylde vores serviceforpligtigelser overfor dig.

 

 

Disse betingelser er senest opdateret d. 4/9-2017